Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T19:35:42+02:00
0,5tony=500kg =25/25 / kreska ułamkowa 22/25 z 500kg=440kg-miedzi 2/25 z 500=40kg cyna z znaczy razy masz zrobic i dalej 500kg-440-40=20kg tyle ma byc cynku
2009-10-21T19:36:03+02:00
22/25 +2/25=24/25
25/25-24/25=1/25
1/25 to ilość cynku w stopie
0,5 t= 500kg
500 x 1/25= 20kg



odp:cynku użyto 20kg
2009-10-21T19:38:39+02:00
Dane:
22/25 - miedź
2/25 - cyna
1/25 - cynk

1/25 * 1/2 = 1/50 t = 0,02t = 20kg

Odp.
Do wykonania dzwony użyto 20kg cynku.