Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:20:12+01:00
Dane:
V = 36 [km/h] = 36000 m/3600s = 10 [m/s]
F = 300 N
Rozw.:
P = W/t
W = F × s
czyli
P = F × s /t
ale s/t = V
więc
P = F × V = 300 N × 10 [m/s] = 3000 W = 3 kW
2010-03-07T14:09:09+01:00
Siła z jaką działa silnik musi równoważyć siłę oporów, więc wynosi 300N.

wzór na moc:

P = W/t

wzór na pracę:

W=F*s - musisz podstawić:

P = F*s/t

Jak wiesz s/t wynosi V ;)

P = F*V = 300N * 36km/h = 10 800W = 10,8kW