Gdy Kasia otworzyła swoją skarbonkę, okazało się, że ma w niej 3×10 groszy, 66×20 gr, 11×50gr
a) Jaki procent liczby wszystkich monet stanowiły monety pięciogroszowe?
b) jaki procent kwoty w skarbonce było 50 groszówek? wynik zaokrąglij.
Proszę o pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T19:40:48+02:00
A) 3+66+11=80- wszystkich monet
11/80 *100%= 13,75%
b) 11*0,5=5,5
66*0,2=13,2
3*0,1=0,3
13,2+0,3+5,5=19- cała kwota

5,5/19 *100%=28,94736≈29%
5 3 5
2009-10-21T19:40:55+02:00
A) w zadaniu nic nie pisze o pięciogroszówkach...

b)11/80*100%≈13,68%
~/ to kreska ułamkowa
5 2 5