Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T13:23:33+01:00
Glicyna- C₂H₅NO₂

m C₂H₅NO₂ = 2×12u + 5×1u + 14u + 2×16u= 24u + 5u + 14u+ 32u = 75u

24/75= 0,32= 32%

Odp. Procent masowy węgla w glicynie wynosi 32%.
29 2 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:27:02+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCH2(NH2)COOH=2*12u+5*1u+14u+2*16u=75u
75g glicyny----100%
24g węgla-----x%
x=24*100/75
x=32% węgla
72 4 72