Na placu zabaw bawią się dzieci. Połowa z nich gra w piłkę, 10% biega bez celu i krzyczy, 20% gra w gumę, a reszta, czyli sześcioro dzieci bawi się w piaskownicy. Ile dzieci jest na placu zabaw ?

Do tego zadania potrzebny jest mi oczywiście wynik, ale też dane i sprawdzenie... :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:24:22+01:00
50% - piłka nożna
10% - bieganie
20% - gra w gumę
reszta dzieci = 6
50 + 10 + 20 = 80%
100% - 80% = 20% - 6 dzieci
20% = 6 dzieci
10% = 6 / 2 = 3 dzieci
50% = 3 * 5 = 15 dzieci
3 + 15 + 6 + 6 = 30 dzieci
Odp. Na placu zabaw było 30 dzieci.
2010-03-07T13:29:14+01:00
Dzieci x

0,5x+10%x+20%x+6=x
0,5x+0,1x+0,2x=x-6
0,8x-x=-6
-0,2x=-6
x=30 dzieci

Spr.
0,5*30+0,1*30+0,2*30+6=15+3+6+6=30

Odp.
Na placu zabaw bawiło się 30 dzieci.
pozdrawiam:)