Odpowiedzi

2010-03-07T13:39:05+01:00
Płonnik Pospolity -Mech Torfowiec -Skrętek Wilgociomierczy -Gajnik Lśniący , mech-torfowiec
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:39:27+01:00
Obejmuje ok. 14 tysięcy gatunków, w Polsce ok. 650. W rozwoju mchów wyróżnia się dwa następujące po sobie pokolenia: płciowe (gametofit) wytwarzające gametangia (plemnie i rodnie) oraz bezpłciowe (sporofit) wytwarzające zarodniki.
* podgromada: Takakiophytina
o klasa: Takakiopsida (tylko dwa gatunki rodzaju Takakia)
* podgromada: Sphagnophytina
o klasa: torfowce (Sphagnopsida) (rodzaj torfowiec (Sphagnum) oraz dwa inne gatunki)
* podgromada: Andreaeophytina
o klasa: naleźliny (Andreaeopsida)
* podgromada: Andreaeobryophytina
o klasa: Andreaeobryopsida (tylko jeden gatunek - Andreaeobryum macrosporum)
* podgromada: Bryophytina
o klasa: Oedipodiopsida (tylko jeden gatunek - Oedipodium griffithianum)
o klasa: płonniki (Polytrichopsida)
o klasa: Tetraphidopsida
o klasa: prątniki (Bryopsida)
2 3 2