Prosze o KROTKIE I TRESCIWE odpowiedzi na pytania:

1.Jakie komorki dojrzewaja w grasicy?
2.Roznice miedzy krwią a limfą.
3.--//-- --//-- osoczem a plynem tkankowym
4. wymien Krwinki:
a) ktore sa zaangażowane w odpowiedz immunologiczna organizmu................................
b)sa atakowane przez HIV ..........................................
c)sa odpowiedzialne za pamiec immunologiczna............................
d)wytwarzaja przeciwciala..............................
e)warunkuja grupy krwi czlowieka..............................
5.Antygen to:
a)substancja dezaktywująca gen
b)synonim (wyraz blizkoznaczny) terminu przeciwciało
c)substancja wywolująca odpowiedz immunologiczna
d)substancja wywolujaca chorobe genetyczna?

2

Odpowiedzi

2010-03-07T13:36:27+01:00
1) limfocyty i komórki nabłonkowe
2)krew ma w sobie cialka morfotyczne (erytrocyty trombocyty i leukocyty)
to rodzaj płynnej tkanki łącznej, krew krąży w systemie żył i tętnic,
limfa-jest płynem śródtkankowym powstałym na skutek przesączania się osocza krwi z naczyń włosowatych do przestrzeni międzykomórkowych. są w niej tylko leukocyty
3)osocze- płynny składnik krwi, w którym są zawieszone składniki morfotyczne
płyn tkankowy-Jest roztworem zawierającym m.in. tlen, substancje odżywcze potrzebne komórkom, jak również dwutlenek węgla, mocznik, amoniak, kwas moczowy, usuwane z komórek jako zbędne metabolity.
5) antygen-c
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T13:43:10+01:00
Zad 1
Limfocyty i komórki nabłonkowe.
Zad 2
Różnice to:
KREW:
- krew posiada elementy morfotyczne;
-krew płynie w systemie naczyń zamkniętych;
LIMFA:
- posiada płyn tkankowy;
- limfa płynie w systemie naczyń otwartych;
Zad 3
OSOCZE:
-posiada zanurzone elementy morfotyczne;
PŁYN TKANKOWY:
-nie posiada elementów morfotycznych;
Zad 4
a)leukocyty;
b) limfocyty;
c) limfocyty T;
e) antygeny anty-A, anty-B, anty-AB;
Zad 5
Odpowiedź: C
2 4 2