Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T13:30:36+01:00
U roślin lądowych aparaty szparkowe znajdują się na dole liścia, jednak u roślin wodnych zaistniała potrzeba przemieszczenia tych że aparatów szparkowych na górę liścia, a ma to swoisty związek z kontaktem dołu liścia z wodom.
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:35:31+01:00
Rośliny wodne czyli hydrofity ze względu na środowisko wodne nie muszą być tak dobrze zabezpieczone jak kserofity czyli rośliny lądowe. Hydrofity nie mają kutykuli, a jeżeli już to tylko nie które rośliny cienką warstwę na górnej skórce. W dolnej skórce nie mają zagłębień, a aparaty szparkowe znajdują się normalnie na skórce. Innymi słowy nie są w zagłębieniach.
3 2 3