Mam podana biocenozę i muszę ułożyć do niej łańcuch pokarmowy składający się z producenta konsumenta I rzędu konsumenta II rzędu i konsumenta III rzędu oto biocenozy :
a) rafa koralowa
b) Sawanna
c) puszcz równikowa
d) Sahara
pomocy to na jutro !!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-07T13:57:29+01:00
A) algi -> drobne skorupiaki -> drapieżne ślimaki -> flądra
b) trawy -> piesek preriowy -> wąż -> mangusty
c) owoce -> świnka morska -> anakonda -> jaguar
d) bulwy roślin -> myszoskoczek -> fenek -> kojot
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T14:07:44+01:00
A)rafa koralowa -
producent np: trawa morska Zostera
-konsument I rzędu np: drobne skorupiaki
-konsument II rzędu np:drapieżne ślimaki i skorupiaki, małe ryby, rozgwiazdy i wężowidła
-konsument III rzędu np: duże głowonogi, flądra

b)sawanna -

producent np. liście drzew
konsument I larwy
konsument II np. góralki
konsument III np. serwal

c)puszcza równikowa (dżungla) -
Producent np.drzewo owocowe
konsument I rzędu np.mrówki
konsument II rzędu np. małpy
konsument III rzędu np. lampart


d)Sahara
producent np. wydmy, pojedyncze trawy
konsument I chrząszcz trzyszczek
konsument II mrówka popielata
konsument III Mrówkolew
1 5 1