Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T13:36:35+01:00
To zadanie wymaga dodatkowej wiedzy ile procent ma coet, tak weic jest to 6% roztwor, a zatem
jesli w 100g roztworu jest 6g octu
to w 200g roztworu jest x
x=200x6/100=12g
kwasu octwoego jest 12g, zatem wody jest 200g-12g=188g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:02:37+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Ilu procentowy jest ten ocet?
Zakładam że 10%, więc
10g kwasu------100g octu
xg kwasu--------200g octu
x=10*200/100
x=20g kwasu
200g octu - 20g kwasu = 180g wody

W 200g 10% octu znajduje się 20g kwasu i 180g wody