1. Znajdź taką liczbę dwucyfrową, żeby suma cyfr tej liczby była równa 6 i po przestawieniu jej cyfr otrzymać liczbę większą od początkowej.


2. Interesujące podanie starożytnej Grecji mówi, że słynny matematyk i filozof Pitagoras (VI-V w. p.n.e.), założyciel znanej szkoły filozoficznej, zapytany, ilu ma uczniów, odpowiedział taką zagadką: "Połowa moich uczniów studiuje matematykę, czwarta część uprawia muzykę, siódma część ćwiczy się w sztuce milczenia i jest jeszcze 3 uczniów". Ilu uczniów uczęszczało do tej szkoły?

3

Odpowiedzi

2009-10-21T19:47:00+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T19:48:57+02:00
1 zadanie
Taką liczbą może być liczba 24

2 zadanie
Połowa moich uczniów studiuje matematykę 1/2
czwarta część uprawia muzykę, 1/4
siódma część ćwiczy się w sztuce milczenia 1/7
jest jeszcze 3 uczniów

sprowadzając wszystko do wspólnego mianownika wyjdą ułamki 14/28, 7/28, 4/28

Wychodzi z tego, że 3/28 to 3 pozostałych uczniów.

Wszystkich uczniów było 28
2 2 2
2009-10-21T20:07:18+02:00