W klasie 6a jest ośmioro dzieci , które mają jedną siostrę albo tylko jednego brata .Troje dzieci ma dwoje rodzeństwa i troje dzieci ma troje rodzeństwa . Jest też w klasie dziewięcioro jedynaków . Dzieci w klasie nie są spokrewnione .
Ile dzieci średnio jest w rodzinie jednego ucznia tej klasy ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:45:09+01:00
W klasie 6a jest ośmioro dzieci , które mają jedną siostrę albo tylko jednego brata .Troje dzieci ma dwoje rodzeństwa i troje dzieci ma troje rodzeństwa . Jest też w klasie dziewięcioro jedynaków . Dzieci w klasie nie są spokrewnione .
Ile dzieci średnio jest w rodzinie jednego ucznia tej klasy ?

8 dzieci - 1 rodzeństwo
3 dzieci - 2 rodzeństwa
3 dzieci - 3 rodzeństwa
9 dzieci - 0 rodzeństwa

8+3+3+9=23 osoby w klasie
8*1+3*2+3*3=8+6+9=23 liczba rodzeństwa

23+23=46 łączna liczba dzieci

46/23=2 (łączna liczba dzieci/liczba rodzin)

Średnio na jedną rodzinę przypada dwoje dzieci.
2 3 2
2010-03-07T13:49:02+01:00
8*2 + 3*3 + 3*4 + 9*1 16 + 9 + 12 + 9 46
--------------------------- = ------------------- = -------- = 2
8 + 3 + 3 + 9 23 23

Jak klikam wyślij to robi się krzywo więc wysyłam również w załączniku. Tak powinno wyglądać poprawne wykonanie zadania. Osoba co pisała przede mną pioprostu się rozpisałą ;)
1 5 1