Zad1 .
jacek jest o 2 lata starszy od agatki . Razem mają 12 lat. Ile lat ma każde z nich ??
zad 2.kolarz w ciągu 6 sekund przejeżdża drogę 54 metrów. Ile kilometrów przejedzie z tą prędkością w czasie jednej godziny i 20 minut ????

3

Odpowiedzi

2010-03-07T13:49:40+01:00
Zad.1
Agatka - 5 lat.
Jacek - 7 lat.
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:50:05+01:00
Zad. 1
x - wiek Jacka
y - wiek Agatki
x = y + 2
x + y = 12
y + 2 + y = 12
2y + 2 = 12
2y = 10
y = 5 - wiek Agatki
x = 5 + 2 = 7 - wiek Jacka

Zad. 2
6 sek. = 54 metry
1 min. = 540 metrów
1 godz. = 540 * 60 = 32400 metrów
20 min. = 540 * 20 = 10800 metrów
1 godz. 20 min. = 32400 + 10800 = 43200 metrów = 43,2 km
13 3 13
2010-03-07T13:51:24+01:00
Zadanie 1.
x-wiek Agatki
x+2lata-wiek Jacka
12-lata Agatki i Jacka razem
x+x+2=12
2x+2=12/-2
2x=10/:2
x=5
Odp.Agatka ma 5 lat a Jacek 7
zadanie.2.
t=6s
s=54m
v=?
54:6=9
9 razy 1/3(bo 20 min)
1/3=3
9+3=12km
8 4 8