Jacek obliczył średnią arytmetyczną kolejnych liczb naturalnych , zaczynając sumowanie od liczby 1 i kończąc na liczbie 5 . Natomiast Darek zaczął sumowanie od liczby 0 i także skończył na liczbie 5 . Czy obaj chłopcy otrzymali takie same wyniki ?

3

Odpowiedzi

2010-03-07T13:49:36+01:00
1+2+3+4+5=15
15/5=3
0+1+2+3+4+5=15
15/6=2,2
nie
1 5 1
2010-03-07T13:50:27+01:00
0 +1+2+3+4+5=15
15/6=2.5

1+2+3+4+5=15
15/5=3

chłopcy otrzymali różne wyniki
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:50:54+01:00
Jacek: 1+2+3+4+5=15
15/5=3
Średnia arytmetyczna Jacka wyniosła 3

Darek: 0+1+2+3+4+5=15
15/6=2,5
Średnia arytmetyczna Darka wyniosła 2,5.

Odp. Chłopcy otrzymali różne wyniki.