Z miasta A do miasta B wyjechał samochód jadący ze średnią prędkością 58 1/2 km. W jakiej odległości od miasta B znajdzie się ten samochód po upływie 3 godzin i 20 minut, jeżeli odległość pomiędzy tymi miejscowościami jest równa 208,4 km?

2

Odpowiedzi

2010-03-07T14:03:35+01:00
Prędkość=58,5km/h
58,5km/h:60min=0,975km/min
3h 20min=200min
200*0,975=195000m=195km
208,4-195=13,4km
po upływie 3h 20min samochód będzie w odległości 13,4 km od miejscowości B
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:08:32+01:00
58,5kmx3 godziny=175.5 km
58.5kmx20min czyli 1/3 godziny=19.5km


175.5km+19.5km=195km tyle przejechał wciagu 3 godzin i 20min

208.4-195=13.4km taka jest odległość samochodu do pkt B


Odp:Samochód znajduje sie 13.4 km od pkt B
5 4 5