Odpowiedzi

2009-10-21T19:48:45+02:00
Unia Personalna to np. ta w Krewie w roku 1385.
Wtedy Polskę i Litwę wiązała jedynie osoba króla.

Unia Realna, np. Lubelska w roku 1569.
2 państwa stają się jednym (np. Rzeczpospolita Obojga Narodów) mają już wtedy wspólną politykę,króla, a jedynie armię i budżet odrębne.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T19:50:20+02:00
Unia personalna jest to związek dwóch lub więcej państw posiadających wspólnego monarchę (króla), przy zachowaniu odrębnego systemu instytucji państwowych natomiast
unia realna związek dwóch lub większej liczby państw, oparty na wspólnych instytucjach państwowych. Unia realna rozwinęła się z unii personalnej

no i tym się przeważnie różni :)
1 1 1
2009-10-21T20:29:22+02:00
Unia realna to związek 2 lub więcej państw , których sprawy zagraniczne, wojskowe i finansowe prowadzone są wspólnie,natomiast unia personalna to połączenie 2 lub więcej państw poprzez wspólnego władcę i jednoczesne zachowanie odrębnych władz
1 1 1