Odpowiedzi

2010-03-07T13:53:47+01:00
Najpierw zarabiał x, a na opłaty wydał 0,2x.
Potem zarabiał (x+200), a na opłaty wydał o 10% więcej niż w zeszłym miesiącu 0,2x*1,1=0,22x.
Wiemy, że:
0,22x=20%*(x+200)
x=2000

LICZĘ NA NAJLEPSZY ;]
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:55:11+01:00
X - kwota jaką zarabiał w kwietniu
y - kwota jaką w kwietniu wydał na świadczenia
20%x=y
20%(200+x)=110%y

0,2x=y
40+0,2x=1,1y

40+y=1,1y
y=400
0,2x=400
1/5x=400
x=2000

2000+200=2200[zł]

Odp. W maju Pan Sławek zarabiał 2200zł

P.S Liczę na Naj :D
7 4 7
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T14:13:38+01:00
X - kwota jaką zarabiał w kwietniu
y - kwota jaką w kwietniu wydał na świadczenia
20%x=y
20%(200+x)=110%y

0,2x=y
40+0,2x=1,1y

40+y=1,1y
y=400
0,2x=400
1/5x=400
x=2000

2000+200=2200
4 3 4