Staś narysował plan swojego pokoju w skali 1 :100. cały pokuj na rysunku mierzy 3cm na 5 cm .jedno okno na rysynku mierzy 1 cm 3 mm a szerokość drzwi to 7 mm podaj rzeczewiste wymiary jego pokoju oraz szerokości okien i szerokosci drzwi . prosze dokładne obliczenia . daje naj:::)

2

Odpowiedzi

2010-03-07T13:56:38+01:00
1:100
1cm -> 100cm

3*100=300cm=3m - szerokość pokoju
5*100=500cm=5m - długość pokoju
1,3*100=130cm=1,3m - szerokość okna
0,7*100=70cm - szerokość drzwi.
23 4 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:57:11+01:00
Na rysunku: 3 cm x 5 cm
rzeczywiste: 300 cm x 500 cm (mnożymy razy 100)

na rysunku: 1 cm 3 mm
rzeczywiste: 1300 mm = 130 cm

na rysunku: 7 mm
rzeczywiste: 700 mm = 70 cm
23 4 23