1) piaskownica dla dzieci w kształcie prostokąta ma 3,5 m długości , 2,5 m szerokości i 1 m głębokości . Ile m³ piasku trzeba przywieść , aby napełnić piaskownicę do ¾ jej głębokości .

2) podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt o bokach równych 3,5 cm , 2,5 cm i 4,5 cm.OBLICZ POLE powierzchni bocznej tego graniastosłupa , wiedząc że jego wysokość wynosi 2 cm.

3) oblicz pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu o wymiarach 1,2 dm , 15 cm i 0,2 m.ile razy większy się pole powierzchni prostopadłościanu , jezeli każdy z jego wymiarów zwiększy,my dwukrotnie ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:06:36+01:00
Zad. 1
V = 3,5 * 2,5 * 1 = 8,75 m³ - tyle piasku mieści piaskownica
¾ piaskownicy = ¾ * 8,75 = 6,5625 m³ - tyle piasku trzeba przywieść

Zad. 2
P = a*b
P₁ = 2 * 3,5 = 7 cm
P₂ = 2 * 2,5 = 5 cm
P₃ = 2 * 4,5 = 9 cm
P = 7 + 5 + 9 = 21 cm

Zad. 3
P = 12 * 15 * 20 = 3600 cm³
P₂ = 24 * 30 * 40 = 28800 cm³
28800 : 3600 = 8
Pole zwiększy się 8-krotnie
2010-03-07T14:07:54+01:00
1. trzeba obliczyc objetosc tej piaskownicy czyli:
3,5 X2,5 X 1 = 8,75m³
skoro trzeba ja wypełnic do ¾wysokosci to:
¾×8,75=6,5625≈6,6
trzba przywiezc 6,6 m³piasku.

2) pola scian wynoszą:
2,5×2=5
3,5×2=7
4,5×2=9
pole powierzchni bocznej = 5+7+9 =21cm²
3)1,2dm=10cm
0,2m=20cm
15cm
20×10=200cm²-pole jednej sciany
15×10=150cm²- pole drugiej sciany
200×2+150×2=700cm²
pole boczne wynosi 700cm²