Zadanie tekstowe z chyba jedną niewiadomą.

W czasie kwesty zebrano do puszki 150 zł. Wśród 41 zebranych monet była tylko jdna złotówka, a pozatym tylko dwuzłotówki i pięciozłotówki. Ile było ppieciozłotówek ,a ile dwuzłotówek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T13:57:43+01:00
50 - 1 = 149 Czyli tyle zebrano bez tej złotówki.
41 - 1 = 40 Czyli tyle monet wrzucono oprócz złotówki.

Monety pięciozłotowe - x
Monety dwuzłotowe - y

x + y = 40
5x + 2y = 149

x = 40 - y
5 * (40 - y) + 2y = 149
200 - 5y + 2y = 149
-3y = -51 /: -3
y = 17

x = 40 - 17
x = 23

Monet pięciozłotowych było 23, a dwuzłotowych 17.
2010-03-07T13:58:18+01:00
Skoro bylo 41 monet i tylko jedna zlotowka to 5-zlotowek i 2-zlotowek bylo razem 40 podzielone na 2 daje 20 pieciozlotowek i 20 2zlotowek