Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:09:45+01:00
-1861-1865 w Stanach Zjednoczonych Ameryki
-Karolinie Południowej przez konfederatów 12 kwietnia 1861.
-
2010-03-07T14:58:06+01:00
Data 12 kwietnia 1861 - 9 kwietnia 1865
Miejsce terytorium Stanów Zjednoczonych (głównie ich wschodnia część)
Przyczyna niewolnictwo, różnice społeczne i gospodarcze pomiędzy południowymi i północnymi stanami USA, secesja południowej części Stanów Zjednoczonych
Wynik wygrana Unii, zniesienie niewolnictwa
Strony konfliktu
Unia Konfederacja
Dowódcy
Ulysses S. Grant Robert E. Lee
Siły
2,80 mln 1,06 mln
Straty
110 tys. poległych w walce
359 tys. wszystkich poległych
275 tys. rannych 74,5 tys. poległych w walce
198,5 tys. wszystkich poległych
137 tys. rannych