Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:04:00+01:00
201:3=67
67-trzecia część
67 monet jedno i dwuzłotowych, a reszta (też 67) pięciozłotowych
67*2=134
134 monety dwuzłotowe
67*5=335
335 monet pięciozłotowych
67 monet jednozłotowych (tego obliczać nie trzeba)
67+134+335=536
Odp. Ania ma łącznie 536 zł.
2010-03-07T14:04:51+01:00
⅓ z 201 monet to monety 1-złotowe, czyli

⅓*201 = 67

Tyle samo jest monet dwuzłotowych, czyli również ⅓ z 201 - 67

Monety pięciozłotowe:
201-67*2=201-134=67

67*1+67*2+67*5=67+134+335=536zł