Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu zadania
Oto treść
Kawa podczas palenia traci cztery dwudzieste piate w ułamku zwykłym swej masy. Oblicz masę kawy surowej, jeżeli wiesz, że otrzymano z niej 58,8 kg.kawy palonej.
Dziękuję bardzo za rozwiązanie!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-10-21T19:52:21+02:00
X- masa surowej kawy

x-4/25*x=21/25*x
21/25*x=58,8kg
x=70kg
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T19:54:39+02:00
1-4/25=21/25=0,84
58,8:0,84=70kg
1 4 1