Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T19:50:29+02:00
A) Jądro komórkowe kieruje pracą całej komórki
B)W nich zachodzi przemiana dwutlenku węgla oraz wody z wykorzystaniem energii świetlnej w glukozę oraz tlen.
C) Służą do produkcji białek

Pozdrawiam ;))
2 5 2
2009-10-21T19:52:59+02:00
Jądro komórkowe-przechowywanie informacji genetycznej,
kontroluje wszystkie procesy życiowe zachodzące w komórce( np.: syntezę białek poprzez przepisanie info.genet. na cząsteczki iRNA, umożliwia podział komórki
chloroplast-plastyd przeprowadzający proces fotosyntezy,
rybosom-są odpowiedzialne za produkcję białek
2 3 2