Uzupełnij tekst.
Mieszkańcy starożytnego Egiptu podobnie jak większość ówczesnych ludów, wierzyli w wielu bogów czyli byli............. . Za największe bóstwo uznawano boga Słońca o imieniu Re-sprawował on władzę nad ludźmi i innymi bogami . Egipcjanie budowali liczne........ , w których kapłani odpowiadali obrzędy religijne. Wierzono że po śmierci życie człowieka trwa nadal jeśli........... powstaje w nieruszonym stanie .
Z tego powodu zwłoki poddawano ........... . Ciała zmarłych faraonów najważniejszych urzędników składano w ............ . Natomiast najbiedniejsi szczątki swoich bliskich zakopywali na......... . Do najistotniejszych osiągnięć Egipcjan można zaliczyć wynalezienie pisma obrazkowego zwanego............., a także wznoszenie wspaniałych budowli.

Wpisz prawda (P) czy fałsz (F)
1 [ ] Ubodzy Egipcjanie wrzucali ciała zmarłych o Nilu .
2 [ ] Opiekunem pisarzy i uczonych w starożytnym Egipcie był bóg Thot.
3 [ ] Duszę zmarłego przed sąd boski przyprowadzał Horus.
4 [ ] Boginię Izydę wyobrażano sobie jako kobietę z krowimi rogami , pomiędzy którymi znajdował się dysk słoneczny.
5 [ ] Egipcjanie wierzyli, że w ciągu dnia bóg Słońca - Set - podróżuje rydwanem i jest widoczny na niebie jako tarcza słoneczna .
6 [ ] Uważany za boga śmierci i zmartwychwstanie Ozyrys był przedstawiany jako człowiek z głową sokoła .

3

Odpowiedzi

2009-10-21T19:55:40+02:00
Politeistami, świątynie, ciało, balsamowaniu, grobowcach, pustyni, hieroglificznym

1 F
2 P
3 F
4 P
5 F
6 F
51 3 51
2009-10-21T19:59:24+02:00
1.byli politeistami
2.liczne piramidy
3.jeśli jego ciało
4.poddawano balsamowaniu/mumifikacji
5.w sarkofagach
6.na pustyni
7.zwanego piktograficznym

1.F
2.P
3.F
4.P
5.F
6.F


42 3 42
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T20:00:04+02:00
Uzupełnij tekst:
wierzyli w wielu bogów, czyli byli politeistami.[...]
Egipcjanie budowali liczne piramidy. [...]
jeśli ciało jest w nienaruszonym stanie. [...]
zwłoki poddawano mumifikacji [...]
ciało faraonów i urzędników składano w sarkofagach. [...]
zakopywali na pustyni [...]
zwanego hieroglificznym [...]

1)F. 2)P. 3)F. 4)P. 5)F. 6)F.
93 3 93