Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T14:14:27+01:00
Jaką długość ma okrąg wpisany w sześciokąt foremny o boku długości 10 cm?
Sześciokąt foremny dzielimy na 6 identycznych trójkątów równobocznych.
Promień okręgu wpisanego w sześciokąt foremny równy jest wysokości trójkąta równobocznego
r=h=(a*pierw. z 3)/2=(10*pierw. z 3)/2=5pierwiastków z 3

długość okręgu:
O=2Π*r =2Π*(5pierwiastków z 3)=10pierw. z 3*Π
22 2 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:16:32+01:00
Jaką długość ma okrąg wpisany w sześciokąt foremny o boku długości 10.?

L=2πr
musimy znaleźc r
r jest wysokością trójkąta który powstał z podziału sześciokąta na 6 części

r=a√3/2
a=10

r=10√3/2
r=5√3

l=2π*5√3
l=10√3π
85 3 85