Oblicz jaką masę posiada ciało wiszące na drzewie 30 m nad ziemią jeżeli jego energia potencjalna wynosi 2J.

Zadanie musi być zrobione na podstawie przekształcenia wzoru na energię potencjalną który jest następujący :
Ep = m * g * h

ZADANIE MUSI ZAWIERAĆ OBLICZENIA !

2

Odpowiedzi

  • tomp
  • Początkujący
2010-03-07T16:18:03+01:00
H=30m
Ep=2J
g=10m//s²
m=?

Ep=mgh /gh
m=Ep//gh
m=2J///10m//s²*30m
m=2J//300
m=0,006666667 kg

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T16:21:03+01:00
Dane:
h = 30 m
g = 10 [m/s²]
Ep = 2J
Rozw.:
Ciała znajdujące się na pewnej wysokości ponad tzw. poziomem zerowym posiadają energię potencjalną grawitacji która wyraża się wzorem:
Ep = m × g × h
z tego m
m = Ep / g × h = 2 J / 10 [m/s²] × 30 m = 0,0066 kg = 6,6 g
1 5 1