Odstające uszy dominują nad przylegającymi, jakie będzie miało uszy potomstwo w wyniku krzyżowania heterozygoty z homozygotą recesywną, homozygoty dominujący z homozygotą recesywną??? trzeba jeszcze zrobić do tego krzyżówkę, pomóżcie

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T14:39:54+01:00
OZNACZENIA:
A- ALLEL ODSTAJĄCYCH USZU;
b- ALLEL PRZYLEGAJĄCYCH USZU;

1. HETERO ZYGOTA Z HOMOZYGOTOM RECESYWNĄ:
P1: Ab x bb
F1: Ab, bb, Ab, bb.
50% DZIECI BĘDZIE MIAŁO ODSTAJĄCE USZY, A 50% DZIECI BĘDZIE MIAŁO USZY PRZYLEGAJĄCE.

2. HOMOZYGOTA DOMINUJĄCA Z HOMOZYGOTĄ RECESYWNĄ:
P1: AA x bb
F1: Ab, Ab, Ab, Ab.
100% DZIECI BĘDZIE MIAŁO USZY ODSTAJĄCE.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:40:48+01:00
A=odstajace
a=przylegajace

heterozygoty z homozygotą recesywną,
P: Aa x aa
f1: Aa Aa aa aa
50% odstajacych 50% przylegajacych

homozygoty dominujący z homozygotą recesywną
AA xaa
Aa Aa Aa Aa

100% bedzie mialo uszy odstajace
3 5 3