Ułóż równania rekacji otrzymywania azotanu 5 magnezu następującymi sposobami:

a) W rekacji tlenku kwasowego z tlenkiem zasadowym
b) W rekacji tlenku metalu z kwasem
c) W reakcji zasady z tlenku niezasady


Jak by było można to proszę o zrobienie tego do dzisiaj ( godzina 22 )

2

Odpowiedzi

2010-03-07T14:41:51+01:00
MgO + N2O5 ---> Mg(NO3)2
MgO + 2HNO3 ---> Mg(NO3)2 + H2O
Mg(OH)2 + N2O5 --> Mg(NO3)2 + H2O

prosze;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:53:00+01:00
MgO + N2O5 ---> Mg(NO3)2
MgO + 2HNO3 ---> Mg(NO3)2 + H2O
Mg(OH)2 + N2O5 --> Mg(NO3)2 + H2O