1 . W trapezie ABCD podstawy mają: AB = 13 cm i CD = 12 cm , a ramię AD ma 6 cm. O ile centymetrów należałoby przedłużyć ramię AD , aby przecięło się z przedłużeniem ramienia BC?



2 . W trójkąt równoboczny wpisano okrąg o promieniu 4 cm.Jaką długość ma bok tego trójkąta?









prosze o pomoc. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:41:52+01:00
1.IABI=ICDI - podstawy trapezu
IABI=13cm
ICDI = 12cm
IADI = 6cm
IDSI = x cm {s punkt przecięcia ramion trapezu}
IABI/ICDI = IASI/IDSI, gdzie IASI = IADI + IDSI
13/12 = (6+x)/x {korzystamy z tw. Talesa - odcinki proporcjonalne}
13x = 12(6+x)
13x = 72 + 12x
13x - 12x = 72
x = 72
IDSI = 72cm
Odp, Ramię AD należy przedłużyć o 72 cm, by przecięło się z przedłużeniem drugiego ramienia BC.


2.a=? - dl boku trójkata
r=1/3h
4=1/3h /*3
h=12

h=a√3/2
12=a√3/2
a√3=24
a=24/√3
a=24√3/3
a=8√3


Proszę;))Liczę na NAJ;*
13 4 13
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T14:42:56+01:00
1.

AB : AE = CD : DE
13 : 6 + x = 12 : x
13x = 12 (6+x)
13x = 72 + 12x
x = 72cm -------------- tyle należy przedłużyć

2.

a=- dl boku trójkata
r=1/3h
4=1/3h /*3
h=12
h=a√3/2
12=a√3/2
a√3=24
a=24/√3
a=24√3/3
a=8√3
licze na naj!!!!!!!!!!!1
2 4 2