1.Plac zabaw dla dzieci ma kształt trapezu prostokątnego,którego podstawy mają długość 22m i 18 m ,a wysokośc 15m piaskownica zajmuje jedną dwudziestą powieszchni placu zabaw ! Ile metrów zajmuje piaskownica??
Proszę o rozwiązanie razem z obliczeniami !!!

3

Odpowiedzi

2010-03-07T14:44:56+01:00
Pole = (22m + 18m) × 15m : 2
Pole = 300cm²

300 : 20 = 15

Piaskownica zajmuje 15 metrów²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:45:45+01:00
Dane:
a=22m
b=18m
h=15m
1/20 powierzcni placu zabaw
Szukane
P piaskownicy
-----------------------
Najpierw trzeba obliczyć pole trapezu
P= 1/2(a+b)*h
P= 1/2(22+18)*15
P= 1/2*40*15
P=300m kwadratopwych
Teraz obliczamy 1/20 z tej powierzchni
1/20*300= 300:20=15 m kwadratowych
Piaskownica ma powierzchnię 15 m kwadratowych
2 4 2
2010-03-07T14:50:20+01:00
Plac zabaw:

a=22m
b=18m
h=15m
P=a+b/2 × h
P=22m+18m/2 × 15m
P=40m/2 × 15m
P=20m × 15m
P=300m²

Piaskownica:
¹/₂₀ × 300m² = 15m²

Odp. Paskownica zajmuje 15m².

;)