Odpowiedzi

2010-03-07T14:42:53+01:00
Magda jest o 4 lata starsza od Asi . Za 5 lat będą miały razem 36 lat. Ile lat ma każda z dziewcząt.?( odp:15; 11)

M -wiek Magdy
A - wiek Asi

M=A+4
M+5+A+5=36

M=A+4
A+4+5+A+5=36

M=A+4
2A=36-4-5-5

M=A+4
2A=36-14

M=A+4
2A=22

M=A+4
A=11

M=11+4=15
A=11

Odp. Magda ma 15 lat, a Asia 11.
2010-03-07T14:43:30+01:00
X-wiek Magdy
y-wiek Asi

x=y+4
x+5+y+5=36
x=y+4
y+4+5+y+5=36
x=y+4
2y=22/2
y=11
x=11+4
x=15
y=11
pamiętaj o klamerkach
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:46:42+01:00
Obecnie:
wiek Magdy x=y+4
wiek Asi y

Za 5 lat:
wiek Magdy x=y+4+5=y+9
wiek Asi y+5

Układ równań:

x=y+4

y+9+y+5=36
2y=36-5-9
2y=22
y=11
x=y+4=11+4=15

x=15 lat ma Magda
y=11 lat ma Asia
pozdrawiam:)



5 4 5