Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:47:51+01:00
Mr1 = 150 g Mr - masa roztworu
Cp1 = 5 % Cp - stężenie procentowe
Mr2 = 20 g Ms - masa substancji
Cp2 = 15 %

Cp = (ms / mr) * 100% => ms = (mr * cp) / 100%
ms1 = (150 * 5) / 100
ms1= 7.5 g

ms2= (20 * 15) /100%
ms2= 3 g

Cp 1+2 = (ms1 + ms2 / mr1 + mr2) * 100%
Cp1+2 = (7.5 + 3 / 150 + 20) *100%
Cp1+2 = (10.5 / 170) *100%
Cp1+2 = 6.18 %
3 5 3
2010-03-07T14:49:43+01:00
150=100%
x=5%

100x=750/100
x=7,5

20=100%
z=15%

100z=300/100
z=3

mr=20+150=170
ms=3+7,5=10,5

170=100%
10,5=c%
170c%=1050/170
c%=6,18%
odp. stęzenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi ok 6%
1 5 1