1.
Uzupełnij:
a) x metrów to ............ centymetrów
b) y centymetrów to ........... metrów
c) t kilogramów to ................ gramów
d) s gramów to .............. kilogramów
2.
Samochód jedzie z prędkością x kilometrów na godzinę.
a) Ile metrów pokonuje w ciągu godziny? ............
b) Ile metrów pokonuje w ciągu minuty? .............
c) Ile metrów pokonuje w ciągu sekundy? ............
3.
Wiatr wieje z prędkością y metrów na sekundę.
a) Ile to metrów na minutę? .............
b) Ile to metrów na godzinę? ...........
c) Ile to kilometrów na godzinę? .............
4.
Zapisz sześć kolejnych liczb całkowitych, z których najmniejszą jest n -3.

2

Odpowiedzi

2010-03-07T14:51:19+01:00
1.
Uzupełnij:
a) x metrów to 100x centymetrów
b) y centymetrów to 0,01y metrów
c) t kilogramów to 1000t gramów
d) s gramów to 0,001s kilogramów
2.
Samochód jedzie z prędkością
x kilometrów na godzinę.
a) Ile metrów pokonuje w ciągu godziny? 1000x
b) Ile metrów pokonuje w ciągu minuty? 16i2/3x
c) Ile metrów pokonuje w ciągu sekundy? 5/18x
3.
Wiatr wieje z prędkością y metrów na sekundę.
a) Ile to metrów na minutę? 60y
b) Ile to metrów na godzinę? 3600y
c) Ile to kilometrów na godzinę? 3,6y
4.
Zapisz sześć kolejnych liczb całkowitych, z których najmniejszą jest n -3.
n+2,n+1,n,n-1,n-2,n-3
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:54:13+01:00
Zad. 1
a) x metrów to 100x centymetrów
b) y centymetrów to y:100 metrów
c) t kilogramów to 1000t gramów
d) s gramów to s:1000 kilogramów

zad. 2
a) W ciągu godziny pokonuje 1000x metrów
b) W ciągu minuty pokonuje x:60 metrów
c) W ciągu sekundy pokonuje x:3600 sekund

zad. 3
a) W ciągu minuty pokonuje 60y metrów
b) W ciągu godziny pokonuje 3600y metrów

zad.4
-3, -2, -1, 1, 2, 3...
4 4 4