Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:51:37+01:00
Ponieważ:
Dwie płyty odsuwają się od siebie (w tym przypadku płyta południowo-amerykańska się oddala od płyty afrykańskiej) a rozpuszczona skała z płaszcza Ziemi podnosi się do powierzchni pomiędzy płytami i twardnieje, tworząc nową skorupę, zwykle w formie grzbietu oceanicznego. Nowo utworzona skorupa osadza się po obu stronach grzbietu, powodując rozszerzanie się dna oceanicznego ; D
2 3 2
2010-03-07T14:52:08+01:00
Poniewaz plyta poludniowoamerykanska sie oddala od plyty afrykanskiej, a plyta polnocnoamerykanska od plyty euroazjatyckiej
2 2 2