Pole prostokąta jest równe 6448 cm/2 ( kwadratowe).Oblicz długość drugiego boku prostokąta,jeżeli pierwszy jego bok jest równy

a) 124 cm
b)62 cm
c)31 cm

nie mieliśmy jeszcze wiec proszę o wyjaśnienia jak można ,dziękuję za pomoc :)

3

Odpowiedzi

2010-03-07T14:55:13+01:00
P=a*b
czyli
jeśli a wynosi 124 cm to
6448=124*b
b=6448/124=52
b)
6448=62*b
b=6448/62=102
c)
6448=31*b
b=6448/31=208
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T14:56:47+01:00
A) P= a×b = 6448 cm²
6448 cm² : 124 = 52

Odp. Drugi bok ma 52 cm.

b) P= a×b = 6448 cm²
6448 cm² : 62 cm = 104 cm.

Odp. Drugi bok ma 104 cm.

c) P= a×b = 6448 cm²
6448 cm² : 31 = 208 cm

ODp. Drugi bok ma 208 cm.

***********************************
Jeżeli jest podane pole prostokąta czy kwadratu, i jest jedna niewiadoma możesz obliczyć to za pomocą "x" lub takiego dzielenia jak Ci pokazałam. Dzielisz pole przez jeden z wiadomych boków, a wynik to drugi bok prostokąta.

To nie jest trudne... Powodzenia ;*:)
4 5 4
2010-03-07T14:57:58+01:00
Wzór na pole prostokąta to:
a × b

Aby obliczyć jeden z boków prostokąta trzeba jego pole podzielić przez drugi z boków
wzór: P(pole) : a = b

a) 124cm

6448 cm² : 124cm = 52cm
a=124cm
b=52cm

b) 62cm

6448cm² : 62cm = 104cm
a=62cm
b=104cm

c) 31cm

6448cm² : 31cm = 208cm
a=31cm
b=208cm

rozumiesz?? :)
1 5 1