Hej mam zadania do rozwiązania temat wielkość wprost proporcjonalne
zad 1
pan Szopiński kupił w hurtowni wszystko dla nóg 350 par skarpetek i zapłacił 630 zł
a)ile par takich skarpetek można kupić w tej hurtowni za 450 zł?
b) ile e tej hurtowni trzeba zapłacić za 450 par skarpetek?
zad 2
Joanna chciała zrobić paczki według otrzymanego od koleżanki. miała wszystkie składniki ale tylko trzy jajka.ile powinna wziąć poszczególnych składników aby proporcje były zachowane?
tu macie te składniki
1,5 szklani mleka
1 kg maki
200 g cukru
4 jajka
1 paczka drożdży (5 dag)
zad 3
jeśli podczas burzy usłyszysz grzmot po 3 sekundach od błyskawicy to znaczy ze piorun uderzył w odległości około 1 km. w jakiej odległości uderzył piorun jeśli błyskawicy do grzmotu minęło 7 sekund?


3

Odpowiedzi

2010-03-07T15:06:15+01:00
Za 350par -630zł
x par - 450zł
450*350/630=437,5par
za 450 zł mozna kupic 437,5pr skarpetek

350par--630zł
450par-x zł
450×630 /350 = 810
za 450par trzeba zapłacic 810 zł
2)zamiast 4 jajek dała 3 czyli dała ¾składników
wiec zeby proporcje były zachowane to trzba dac po¾ wszstkich pozostałych ksład. więc:
1,5 × ¾ =1,125 szklanki mleka
¾×1=¾kg mąki
200×¾ = 150 g cukru
¾paczki drozdzy czyli ¾× 5dag(bo tyle jest w paczce)=3,75dag drozdzy

3) jesli po 3 sekundach go usłyszysz to jest w odl 1 kil
jesli po siedmiu tto jest w odległości x
układamy proporcje
3sek-1kl
7sek-x
7×1:3 = 2 i 2/3km
1 5 1
2010-03-07T15:06:35+01:00
1.350 par -630zł
a) x par -450zł
x=450x350/630=242
można kupić 242 pary
b) 350 par -630zł
450 par - xzł
x=450x630/350=810
za 450 par zapłaci 810 zł
2.
-1,125 szklanki mleka bo 1,5 x 75% = 1,125
-0,75 kg mąki
-150g cukru
-3 jajka
-3,75g drozdzy
3.
3s-1km
7s-xkm
x=7x1/3=2,(3)km
piorun uderzył w odległości 2.(3) km
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:07:04+01:00
1) a) 350 to 630
x to 450
x=350*450:630=250
Odp. Za 450 zł można kupić 250 par skarpet.
b)350 to 630
450 to x
x=450*630:350=810
Odp. Za 450 par skarpet trzeba zapłacić 810 zł.
2)1,5 szklanki mleka:4*3=1,125 szklanki mleka
1 kg maki :4*3= 0,75 kg maki
200 g cukru :4*3= 150 g cukru
4 jajka :4*3= 3 jajka
1 paczka drożdży (5 dag) :4*3= 3,75 dag drożdży (3/4 kostki)
3)jeśli 3 s to 1 km
to 7 s to x
x=7*1:3=2 ⅓ km
Odp. Jeśli grzmot było słychać przed 7 s to burza była w odległości 2⅓ km
1 5 1