1. Marta i Jacek wyjeżdżając na wycieczkę rowerową, spotkali się w połowie drogi od swoich miejsc zamieszkania oddalonych o 8 km. Marta jechała ze średnią szybkością 16 km/h, a Jacek 20 km/h. Marta wyjechała z domu o godzinie 14. O której godzinie wyjechał Jacek, jeśli na miejsce spotkania dotarł o tej samej godzinie co Marta ?

2. Paweł kupił australijski znaczek i 3 znaczki krajowe.Każdy znaczek krajowy kosztował tyle samo. Za wszystkie znaczki zapłacił 16 zł. Ile kosztował znaczek australijski, jeśli był pięciokrotnie droższy niż znaczek krajowy ?


prosze o szybkie odpowiedzi !!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:03:24+01:00
1) V = 16 km/h
s = 4 km ---> połowa odległosci miedzy ich domami.

t = s/V
t = 4km / 16 km/h
t = 0.25h = 15 min

Marta dojechała na miejsce po 15minutach więc była tam o 14.15
Teraz policzmy czas Jacka
V = 20km/h
s = 4km

t = s/V
t = 4km / 20km/h
t= 0.2h = 12 min

skoro jacek jechał 12 minut a na miejscu był o 14.15 z domu wyjechał o godzinie 14.03

2) australijski znaczek - y( 5x)= 5^2 =10

znaczki krajowe - 3x

5x + 3x = 16
8x = 16 /:8
x=2 = jeden znaczek krajowy

LICZĘ, ŻE KLIKNIESZ W NAJLEPSZA
6 4 6
  • Użytkownik Zadane
2010-03-07T15:03:29+01:00
1.V = 16 km/h
s = 4 km ---> połowa odległosci miedzy ich domami.

t = s/V
t = 4km / 16 km/h
t = 0.25h = 15 min

Marta dojechała na miejsce po 15minutach więc była tam o 14.15
Teraz policzmy czas Jacka
V = 20km/h
s = 4km

t = s/V
t = 4km / 20km/h
t= 0.2h = 12 min

2.x - cena znaczka krajowego

3x + 5x = 16zł
x = 2zł

5x = 10zł
1 5 1
2010-03-07T15:09:20+01:00
2. Paweł kupił australijski znaczek i 3 znaczki krajowe.Każdy znaczek krajowy kosztował tyle samo. Za wszystkie znaczki zapłacił 16 zł. Ile kosztował znaczek australijski, jeśli był pięciokrotnie droższy niż znaczek krajowy ?

x- znaczek krajowy
y- znaczek australiski

y + 3x = 16
y=5x

5x + 3x = 16
y=5x

8x=16 /8(dzielone na 8)
y=5x

x=2
y= 5*2

x=2
y=10

Te 2 nie wiem jak zrobić : )
3 4 3