Odpowiedzi

2010-03-07T15:11:32+01:00
1.Król Minos byl królem bardzo rygorystycznym.Zwracal uwage na najmniejsze szczegóły estetyczne,Lubil otaczac sie pieknymi przedmiotami.
2. Dedal był rzemieślnikiem i potrafil rzeźbic
3.Wybudowanie skrzydel dla siebie i syna z pior sklejonych woskiem
4.dedal upominal ikara by lecial nie za nisko i nie za wyskoko lecz ikar sie nie sluchal
5. lecial za blisko slonca i wosk sie roztopil rozwalajac skrzydla
6.Dedal nie zatrzymal sie bo nie mial gdzie by ratowac syna i mial do wyboru albo wracac na krete albo leciec do toskani i wybral do drugie
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:14:13+01:00
1. Panowanie Minosa na Krecie:
a)narodziny królewskiego syna,
b)odrażający wygląd i postępowanie pół-byka i pół-człowieka.
2. Umiejętności Dedala:
a)wybudowanie labiryntu.
3. Pomysł Dedala:
a)praca nad skrzydłami,
b)próbny lot,
c)przygotowania do ucieczki.
4. Lot Dedala i Ikara:
a)przestrogi ojca,
b)nieposłuszeństwo Ikara.
5. Tragedia Ikara:
a)upadek do morza,
b)rozpacz ojca,
c)odnalezienie ciała,
d)nazwanie wyspy Ikarią, a morza – Ikaryjskim.
6. Dalsze życie Dedala:
a) pozostanie Dedala na sycylijskiej ziemi,
b)walka Minosa o Dedala,
c)śmierć króla Krety.
16 4 16