Odpowiedzi

2010-03-07T15:11:17+01:00
Objetosc stozka 1/3πr^2*H
A) a = 4 cm
r= 2 cm (polowa podstawy)
H=h =2*√2
1/3π * 4 * 2√2= (π*8√2)/3
B) r= 4 cm (polowa podstawy)
h( mozna policzyc z pitagorasa) czyli
h^2+ 4^2 = 12^2
h=√128= 8√2
1/3π * 4^2 * 8√2= (π*128√2)/3

LICZĘ NA NAJLEPSZY
22 3 22
2010-03-07T15:12:28+01:00
Powstanie stożek o :
r=2cm
l=4cm
h=4√3:2

v=⅓πr²h=⅓π×2²×4√3:2=⁸/₃√3πcm³
22 2 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:19:31+01:00
Oblicz objętość stożka powstałego w wyniku obrotu trójkąta równobocznego o boku 4cm wokół wysokości.

a = 4 cm - bok trójkata równobocznego
h = 1/2*a*√3 - wysokość trójkąta równobocznego
r = 1/2a - promień podstawy stożka
H = h trójkata =- wysokość stożka
V = ?

1. Obliczam wysokość h
h = 1/2*a*√3
h = 1/2*4 cm*√3
h = 2√3 cm
h = H stożka
H = 2√3 cm
2. Obliczam promien podstawy r
r = 1/2a
r = 1/2*4cm
r = 2 cm

3. Obliczam objetość stożka
V = 1/3*Pp*H
V = 1/3*π*r²*H
V = 1/3*π*(2cm)²*2√3 cm
V = 1/3*π*4 cm² *2*√3 cm
V = (8/3)*π*√3 cm³
46 2 46