1.Jeden bok prostokąta jest o 3 cm dłuższy od drugiego.Obwód tego prostokata wynosi 5 dm. Oblicz jego pole.


2.Cena śliwek II gatunku wynosi 3,50 zł, a śliwek I gatunku jest o 20 % wyższa. Ile razem zapłacisz za 2 kg śliwek I gatunku i 3 kg śliwek II gatunku?

Prosze o rozwiazanie chociaz 1 zad

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:28:12+01:00
I 0,3dm + x
II x
III 0,3dm + x
IV x

razem 4x + 0,6 dm= 5dm
4x=4,4
x=1,1



II 3,50
I 20% z 3, 50 = 0,70
3,50+0,70=4,20
2*4,20 +3*3,50= 18,90
1 5 1
2010-03-07T15:30:48+01:00
1)
50= 2a+ 2b
50= 2* 5 + 2 (5+b)
50= 10 + 10 + 2b
30= 2b
b = 15
P= a*b
P=5* 15 = 75

odp. pole wynosi 75