Odpowiedzi

2009-10-21T20:12:17+02:00
A) 3cm
b) 36dm
c) 60zł
d) 65zł
e) 26,4kg
f) 0,32dag
g) 1600cm2
h) 1,5m2
i) 114m
j) 31,5m2
2009-10-21T20:15:07+02:00
A) 3
b)36 dm
c) 60 zł
d) 65 zł
e) 24 kg
f) 32 dag
g) 160 cm²
h)0,15 m²
i) 114 m
j) 31.5 m²

Myślę, że pomogłam ;)) Pozdrawiam ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T20:15:38+02:00
A) 60cm - 100%
x - 5%
x = 60*5/100 = 3cm

b) 90dm - 100%
x - 40%
x = 90*40/100 = 36dm

c) 400zł - 100%
x - 15%
x = 400*15/100 = 60zł

d) 250zł - 100%
x - 26%
x = 250*26/100 = 65zł

e) 40kg - 100%
x - 66%
x = 40*66/100 = 26,4kg

f) 16dag - 100%
x - 2%
x = 16*2/100 = 0,32dag

g) 2000cm² - 100%
x - 80%
x = 2000*80/100 = 1600cm²

h) 50m² - 100%
x - 3%
x = 50*3/100 = 1,5m²

i) 300m - 100%
x - 38%
x = 300*38/100 = 114m

j) 75m² - 100%
x - 42%
x = 75*42/100 = 31,5m²
2 5 2