Odpowiedzi

2010-03-07T15:32:35+01:00
Jedną częścią rządzili sowieci (komuniści) a drugą francuzi, anglicy i amerykanie (demokracja). Poza ty trwała "zimna wojna".
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:33:20+01:00
Po II wojnie światowej pokonane Niemcy zostały podzielone na 4 strefy okupacyjne: radziecką, amerykańską, brytyjską i francuską.
Na 4 sektory podzielono też Berlin.
Kiedy w 1948 roku ZSRR wprowadził blokadę Berlina Zachodniego, pozbawiając tym samym jego mieszkańców dostaw podstawowych produktów drogą lądową, państwa Europy Zachodniej i Stany Zjednoczone rozpoczęły zaopatrywanie Berlina drogą lotniczą. Blokada ZSRR była więc nieskuteczna.
Ten właśnie incydent sprawił, że stosunki ZSRR z Europą Zachodnią i Stanami Zjednoczonymi znacznie się pogorszyły, co doprowadziło wkrótce do podziału Niemiec na dwa państwa.
W 1949 roku ze stref amerykańskiej, francuskiej i brytyjskiej utworzono Republikę Federalną Niemiec (RFN), a ze strefy radzieckiej - Niemiecką Republikę Demokratyczną (NRD).
11 4 11