1.) Wojtek biegnie z prędkością 6 m/s.
a.) Oznacza to, że w czasie jednej sekundy przebywa drogę długości ........... metrów.
b.) Dystans 300 m pokona w czasie ............. sekund.
c.) Wyraź prędkość Wojtka w kilometrach na godzinę.

2.) Samochód jechał początkowo z prędkością 10 m/s. Po 6 sekundach jazdy ruchem jednostajnie przyspieszonym jest prędkość wynosiła 22 m/s.
a.) prędkość samochodu wzrosła o .............. .
b.) przyspieszenie samochodu było równe ................. .
c.) 2 sekundy po rozpoczęciu przyspieszania prędkość tego samochodu wynosiła .................. .

3.)
I . Jednostką przyspieszenia jest:
a.) km/h b.) m c.) m/s d.) m/s 2 (kwadratowe)

II . 5 m/s to inaczej:
a.) 300 m/min b.) 60 m/min c.) 12 m/min d.) 5 m/min

III . W ciągu każdej sekundy prędkość spadającego na ziemię ciała rośnie w przybliżeniu o :

a.) 1 m/s b.) 1m/s 2(kwadratowe) c.) 10 m/s d.) 10 m/s 2 (kwadratowe)

IV . Jeżeli przyspieszenie samochodu zmalało z 2 m/s 2 (kwadratowe) do 1 m/s 2 (kwadratowe) , to jego ruch był:

a.) jednostajnie przyspieszony
b.) jednostajnie opóźniony
c.) niejednostajnie opóźniony
d.) niejednostajnie przyspieszony



Bardzo proszę o zrobienie tych zadań :) Daje 40 punktów... to chyba całkiem sporo za 3 łatwe zadania ( jak dla kogo xd) Z góry dzieki xd

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:27:44+01:00
1.) Wojtek biegnie z prędkością 6 m/s.
a.) Oznacza to, że w czasie jednej sekundy przebywa drogę długości 6 metrów.
b.) Dystans 300 m pokona w czasie 50 sekund.
c.) Wyraź prędkość
Wojtka w kilometrach na godzinę. 10m/s=36km/h więc 6m/s=21,6km/h

2.) Samochód jechał początkowo z prędkością 10 m/s. Po 6 sekundach jazdy ruchem jednostajnie przyspieszonym jest prędkość wynosiła 22 m/s.
a.) prędkość samochodu wzrosła o 12m/s .
b.) przyspieszenie samochodu było równe 2m/s do kwadratu . (22-10)/6=12/6=2
c.) 2 sekundy po rozpoczęciu przyspieszania prędkość tego samochodu wynosiła 14m/s do kwadratu .

3.)
I . Jednostką przyspieszenia jest:
a.) km/h b.) m c.) m/s d.) m/s 2 (kwadratowe) D

II . 5 m/s to inaczej:
a.) 300 m/min b.) 60 m/min c.) 12 m/min d.) 5 m/min A

III . W ciągu każdej sekundy prędkość spadającego na ziemię ciała rośnie w przybliżeniu o :

a.) 1 m/s b.) 1m/s 2(kwadratowe) c.) 10 m/s d.) 10 m/s 2 (kwadratowe) C

IV . Jeżeli przyspieszenie samochodu zmalało z 2 m/s 2 (kwadratowe) do 1 m/s 2 (kwadratowe) , to jego ruch był:

a.) jednostajnie przyspieszony
b.) jednostajnie opóźniony
c.) niejednostajnie opóźniony C
d.) niejednostajnie przyspieszony
1 5 1
2010-03-07T15:31:06+01:00
1.) Wojtek biegnie z prędkością 6 m/s.
a.) Oznacza to, że w czasie jednej sekundy przebywa drogę długości 6 metrów.
b.) Dystans 300 m pokona w czasie 50 sekund.
c.) Wyraź prędkość
Wojtka w kilometrach na godzinę - 21,6km/h


2.) Samochód jechał początkowo z prędkością 10 m/s. Po 6 sekundach jazdy ruchem jednostajnie przyspieszonym jest prędkość wynosiła 22 m/s.
a.) prędkość samochodu wzrosła o 12m/s .
b.) przyspieszenie samochodu było równe 2m/s² .
c.) 2 sekundy po rozpoczęciu przyspieszania prędkość tego samochodu wynosiła 14m/s .

I . Jednostką przyspieszenia jest:
d.) m/s 2 (kwadratowe) D

II . 5 m/s to inaczej:
a.) 300 m/min

III . W ciągu każdej sekundy prędkość spadającego na ziemię ciała rośnie w przybliżeniu o :

c.) 10 m/s

IV . Jeżeli przyspieszenie samochodu zmalało z 2 m/s 2 (kwadratowe) do 1 m/s 2 (kwadratowe) , to jego ruch był:

c.) niejednostajnie opóźniony C
2010-03-07T15:59:07+01:00
1.
a)6
b)50
c)1,66km/h

2.
a)12m/s
b)2m/s2
c)14 m/s
3.
I.d)m/s2
II.a) 300m/min
III.c)10m/s
IV.b) jednostajnie opóźniony