Odpowiedzi

2010-03-07T15:28:16+01:00
80g tej solanki znajdują się 4 g soli
80gx5%=4g
80g+20g=100g
po dolaniu wody otrzymamy 100 g solanki
4/100= 4%
Otrzymany roztwór ma stężenie 4%
2010-03-07T15:28:23+01:00
Chyba chodzi o 80g a nie % :)
80g*5%=4g - tyle było soli w tej solance
80g+20g=100g

4g / 100g = 4%
stężenie otrzymanego roztworu wynosi 4%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:28:47+01:00
5%=(ms*100%)/80g
400=ms*100
ms=4

cp=(4*100)/100= 4%