Odpowiedzi

2010-03-07T15:27:15+01:00
X - zeszyt
2x - długopis
3x+3*2x=18
9x=18 / :9
x = 2
2x=2*2=4
6 3 6
2010-03-07T15:27:21+01:00
Za 3 jednakowe zeszyty i długopisy Jacek zapłacił 18 złotych. Długopis jest dwa razy droższy od zeszytu . Ile kosztował długopis?


3x+3y=18
y=2x
3x+6x=18
9x=18 /:9
x=2

Zeszyt kosztował 2 zł zaś długopis 4zł
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:29:46+01:00
Za 3 jednakowe zeszyty i długopisy Jacek zapłacił 18 złotych. Długopis jest dwa razy droższy od zeszytu . Ile kosztował długopis?

z - cena zeszytu
d - cena dlugopisu
d=2z (bo dlugopis jest 2x drozszy)

3d+3z=18

3z+3*2*z=18

9z=18

z=2
d=2*2=4

Odp. Dlugopis kosztowal 4zl (a zeszyt 2zl)
4 4 4