Rozwiąż nierówności :
a) 2x < 1/2
b) -5x > 15
c) 1/2 x <5
d) 4x - 1 > 11
e) 3x < 12-3x
f) 1-2x > 4
g) 1+ 2x <4x+5
h) 6-x > 2x
i) 2(x-3) <4
j) (6-x) : 2 <7
k) 1/2 (3x+5) >2
l) 2 (x+1) < 4x

przykład jak to zrobić
3x -4 <x+2
3x-x<2+4
2x<6
x<6:2
x<3

3

Odpowiedzi

2010-03-07T15:35:42+01:00
A)

2x < 1/2
x<1/4

b)

-5x > 15
5x>-15
x>-3

c)

1/2 x <5
x<10

d)

4x - 1 > 11
4x>12
x>3

e)

3x < 12-3x
6x<12
x<2

f)

1-2x > 4
-2x>3
2x>-3
x>-3/2

g)

1+ 2x <4x+5
2x-4x<4
2x<-4
x<-2

h)

6-x > 2x
-3x>-6
x>2

i)

2(x-3) <4
2x<10
x<5

j)

(6-x) : 2 <7
6-x<14
-x<14-6
x<-8

k)

1/2 (3x+5) >2
3x+5>4
3x>-1
x>-1

l) 2 (x+1) < 4x
x+1<2x
-x<-1
x<1
1 1 1
2010-03-07T15:38:56+01:00
A)2x < 1/2 || *2
4x< 1 || :4
x < 1/4
b) -5x > 15 || :(-5)
x< -3
c) 1/2 x <5 ||*2
x<10
d) 4x - 1 > 11
4x>11+1
4x>12 || :4
x> 3
e) 3x < 12-3x
3x+3x <12
6x <12 ||6
x< 2
f) 1-2x > 4
-2x>4-1
-2x > 3|| (-2)
x< 3: (-2) ? nie wiem jak to do konca;/
g) 1+ 2x <4x+5
2x-4x<5-1
-2x<4 ||:-2
x>-2
h) 6-x > 2x
-x -2x > -6
-3x > -6 || :-3
x<2

i) 2(x-3) <4
2x-6<4
2x<4+6
2x<10 :2
x<5

musze juz isc;/ sorry ;/
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:49:58+01:00
A)
2x<0,5/:2
x<0,25

b)
-5x>15/:(-5)
x<-3

c)
0,5x<5/:0,5
x<10

d)
4x>11+1
4x>12/:4
x>3

e)
3x<12-3x
3x+3x<12
6x<12/:6
x<2

f)
1-2x>4
-2x>4-1
-2x>3/(-2)
x<-⅔

g)
1+2x<4x+5
2x-4x<5-1
-2x<4/:(-2)
x>-2

h)
6-x>2x
-x-2x>-6
-3x>-6/;(-3)
x<2

i)
2(x-3)<4
2x-6<4
2x<4+6
2x<10/:2
x<5

j)
(6-x):2<7/*2
6-x<14
-x<14-6
-x<8/:(-1)
x>-8

k)
½(3x+5)>2/*2
3x+5>4
3x>4-5
3x>-1/:3
x>-⅓

l)
2(x+1)<4x
2x+2<4x
2x-4x<-2
-2x<-2/:(-2)
x>1
2 5 2