Odpowiedzi

2010-03-07T15:34:28+01:00
38+x=(2+x)*3
38+x=6+3x|-6
32+x=3x|-x
32=2x
x=16
4 3 4
2010-03-07T15:34:48+01:00
38+x=3(2+x)
38+x=6+3x
32=2x
x=16

za 16 lat
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:35:01+01:00
Teraz :
38 - wiek ojca
2 - wiek syna

za x lat :
38+x - wiek ojca za x lat
2+x - wiek syna za x lat

38+x = 3(2+x)
38+x = 6+3x | - x
38 = 2x + 6 | -6
32 = 2x
x = 16

ojciec będzie starszy 3 razy od syna za 16 lat :) . proszę o naj :D.
4 5 4