Odpowiedzi

2010-03-07T15:34:44+01:00
Hobbici są więksi od liliputów, aczkolwiek mniejsi od krasnoludów. Chociaż nie lubią bez potrzeby się śpieszyć, potrafią poruszać się zwinnie i bezszelestnie. Nieuchwytność swą zawdzięczają jedynie wielopokoleniowej praktyce i bliskości z ziemią.
2 3 2
2010-03-07T15:34:54+01:00
To już było w archiwum :)

Patrycjusz, patricius, tytuł honorowy wysokich urzędników w późnym cesarstwie rzymskim, wprowadzony przez Konstantyna Wielkiego (IV w.). Istniał w cesarstwie bizantyjskim (m.in. posługiwał się nim egzarcha Rawenny).

W VIII w. używali go królowie Franków (Pepin Mały, Karol Wielki). Cesarz niemiecki Otto III przyjął go w 996 i nadawał go swoim namiestnikom. Istnieje wiele wskazówek, że Bolesław Chrobry otrzymał ten tytuł na zjeździe w Gnieźnie (1000).


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:40:39+01:00
Patrycjusze- w ich rękach znajdowała się większość ziemi. Posiadali pełnię praw politycznych. Sprawowali wszystkie najważniejsze urzędy, a także pełnili funkcje kapłanów.
Na10000000% jest dobrze też to miałam ..:]
1 5 1