Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T15:36:00+01:00
Oddychanie komórkowe, oddychanie wewnętrzne, utlenianie biologiczne, procesy enzymatyczne przebiegające w każdej komórce żywego organizmu, w których wyniku cząsteczki węglowodanów, kwasów tłuszczowych i aminokwasów zostają ostatecznie rozłożone na dwutlenek węgla i wodę, a powstająca energia zostaje zachowana i zmagazynowana w postaci użytecznej biologicznie.
16 3 16
2010-03-07T15:37:05+01:00
Istota oddychania komórkowego ->uzyskanie energii niezbędnej do przebiegu wszystkich procesów życiowych.
17 4 17
2010-03-07T16:55:18+01:00
Energia elektronów przepływających przez łancuch oddechowy umożliwia wykonanie pracy osmotycnzej polegającym na aktywnym przepompowywaniu jonów H+ ostatecznie jony łaczą sie z tlenem i powstaje woda i co2 drugi produkt przemiany..
8 4 8